TomTom ONE Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 72 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Taliet 11-03-2010
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Een heel fijn en makkelijk bedienbaar navigatiesysteem. Het geluid is ook van goede kwaliteit. Ik ben er mee naar Duitsland en Italie gereden. Het enige nadeel is het accustekkertje, dat is altijd een gepruts om hem weer in de navigatie te stoppen.

kevchenko 16-06-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

heel goeie gps in vergelijking met sommige andere merken.

heel tevreden, meer valt er niet over te zeggen

mlamla 22-04-2009
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Na jarenlang met veel plezier een TomTom 500 te hebben gebruikt begaf de accu het ineens. Samen met de verouderde kaart een aanleiding om een TomTom One V4 (31 landen) met TMC aan te schaffen. Tot nu toe heb ik over de werking geen opmerkingen over dit bijzonder compacte apparaat. Er is slechts één ding dat me vreselijk stoort : de ronduit beroerde geluids-kwaliteit. 'My First GSM' klonk in 1997 zelfs stukken beter! Het eerste exemplaar heb ik dus bij de leverancier laten omruilen wegens een vermoedelijk defect in mainboard of speaker. Maar helaas klinkt het tweede exemplaar net zo beroerd! Gezien de compacte afmetingen van het apparaat (voordeel) ontbreekt hierdoor een klankkast (nadeel). De leesbaarheid van het scherm is gelukkig stukken beter dan mijn oude 500. Ik heb bewust een exemplaar gekocht met het oude vertrouwde TMC als file-waarschuwingssysteem. Ik vind een abonnement op de filemeldingen van TomTom persoonlijk veel te duur.
De TMC module (klein kastje met lange antennekabel en tussen de voedingskabel en TomTom te installeren) is voorzien van zuignapjes van inferieure kwaliteit zodat de antennekabel constant op een plek in de auto ligt waar deze niet hoort. Ik heb de kabel dan ook zonder zuignapjes weggewerkt in de raamstijl. Dit voorkomt een hoop ergenissen!

Karolien 15-12-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Heel handig en gebruiksvriendelijk apparaat. In zijn algemeenheid een aanrader al blijft het kleine stekkertje prutsen. Naarmate ik 'm langer gebruik (ca. 3 maanden nu) valt me op dat er in de kaart (ook de meest recente versie) toch nog storend veel fouten zitten. Ik sta regelmatig voor al lang afgesloten wegen of eenrichtingsverkeer. En dit zijn lang niet altijd recente veranderingen maar regelmatig situaties die al ruim meer dan een jaar bestaan. Met nieuwe wegen komen ook merkwaardige fouten voor. Rijd je over een viaduct zegt die dat je middenop rechtsaf moet oid. Of hij stuurt je een oprit van een snelweg op die nog niet in gebruik is. Met de vermijd obstructie functie kom je er dan vaak uiteindelijk wel weer uit, maar het is heel hinderlijk en kan veel extra tijd kosten.

keessie100 24-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Wat een goed ding is dit hij werkt hier naar behoren gisteren de nieuwste kaart er opgezet en alles liep in één keer goed hiervoor heb ik een paar weken een Navigon 2110 Max gehad wat ben ik blij dat ik weer een tomtom heb.

Souf 08-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Ik was eerst ook erg blij met mijn Tomtom, maar nu niet meer. Hij is nog maar een half jaar oud en raakt steeds de weg kwijt: het pijltje tolt in de rondte, hij raakt van de weg af, reageert te laat op een afslag, en als ik hem aandoe duurt het zeker tien minuten totdat hij ontvangst gevonden heeft. Misschien komt het omdat ik sinds kort in een Renault Kangoo rij, daarvoor had ik dit niet.
Maar aandoen ging sowieso nooit gemakkelijk: je moet erg hard en lang op het knopje drukken voordat er iets gebeurt. Verder heb ik 'n abonnement genomen op flitspalen, maar die op de snelweg merkt hij niet eens op - ik ben langs 30 palen op de A2 gereden zonder een waarschuwing. Waardeloos. Ook de service vind ik slecht: een website waar je van het kastje naar de muur gestuurd wordt, ik belde ze vandaag en ze hadden de tent een uur eerder gesloten. Ik voel me een beetje bekocht, eerlijk gezegd.

Vandeg 01-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Na veel reviews te hebben gelezen heb ik uiteindelijk de Tomtom 4 aangeschaft, vooral omdat Tomtom het beste zou navigeren en omdat ik toch niet in extra's ben geinteresseerd. Speciaal aangeschaft voor een reis naar de Dordogne in Frankrijk. Nadat ik hem nu een maandje in bezit heb moet ik toch vaststellen dat de navigatie nog verre van perfect is. Mijn grootste bezwaar is dat de Tomtom me teveel over kleine wegen laat rijden. Het apparaat staat ingesteld op snelste route, maar dit is in veel gevallen toch niet de meest gebruikelijke route. In Frankrijk kwam het regelmatig voor dat ik een over een kleine slechte weg werd gestuurd terwijl er nota bene een hoofdweg vlak langs lag. Om dit te ondervangen is niet zo gemakkelijk. Je moet dan een reis viaaangeven of een weg vermijden en dan maar hopen dat hij de meest gebruikelijke route bepaalt. Eigenlijk heb je op die manier dus nog een wegenkaart nodig.
Nog erger is dat de Tomtom het in een paar gevallen gewoon liet afweten. Op een bepaalde rotonde wist hij niet waar we zaten en moest ik zelf de beslissing nemen. Gelukkig berekent hij daarna wel weer een alternatief, maar toch... Bovendien was hij op een bepaalde snelweg ook de weg kwijt. Hij dacht steeds dat ik van de weg was afgereden en kwam met rare instructies.
Van de gesproken instructies kan ik zeggen dat deze soms overduidelijk zijn, maar niet consequent. Soms geeft hij duidelijk aan links afbuigen, terwijl dit voor mij gewoon rechtdoor is op dezelfde weg, maar in veel gevallen doet hij dat op cruciale punten niet, waardoor het voor mij niet duidelijk is wat nu rechtdoor en wat een afslag is (Met een haakse kruising heb je dit probleem uiteraard niet)
Dat er foutjes zitten in de snelheid die op een bepaalde weg gereden mag worden vind ik minder erg.
Al met al heb ik er wel veel plezier van, maar eigenlijk had ik van de navigatiekwaliteit meer verwacht. Let wel, je komt altijd op de plaats van bestemming, maar vraag af en toe niet hoe.
Mocht iemand bovenstaande problemen herkennen of oplossingen weten dan hoor ik dat graag.

volkswagen 1 25-07-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

mensen deze v4 31 werkt echt perfect downloads fluitje van een cent maar lees eerst eens goed wat je moet doen bij tom tom home en dan doen heb ook de flitspaal functie er bij gezet ook perfect kaart update ook en ik ben geen comp.nerd gr

kakatoe 28-04-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

prima toestel. duidelijke display en stemmen. Navigatie (waar die voor is) zonder problemen van A naar B. Bevestiging OK.
Ook updates via mapshare en toevoegen diverse nuttige plaatsen van de site werken goed.

taxichauffeur 20-04-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Slechte kaart materiaal woon zelf in de zaanstreek veel fouten, straten ontbreken eenrichtingswegen verkeerd aangegeven weg wordt verkeerd aangegeven en vaak is de snelste route niet de snelste enz. ook slaat het apparaat regelmatig vast

Mr MarkH 23-01-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Heb de ONE 2 dagen, en hij bevalt me top.
op de pc handig aan te sluiten en ook in de auto.
Duidelijk een goeie aankoop.
Een aanradertje.

Bart1973 08-01-2008
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Goed apparaat; duidelijk en snel. Accuduur valt tegen. Gebruik de TomTom alleen voor het 'simpele' navigeerwerk en daar volstaat hij perfect voor.

Dannyvw 17-10-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

tomtom one v3 een paar weken in bezit. een perfect apparaat. Kan niet anders zeggen, snel in ontvangst, snel in opnieuw berekenen.
handzaam, makkelijk te bedienen, overzichtelijk display. duidelijke nachtstand, duidelijke stem, goede updates, mapshare perfecte uitkomst (bijv. zelf een rotonde plaatsen en uploaden naar tomtom en andere gebruikers wanneer op de kaart nog geen rotonde is.
zuignap lekker stevig, zeer te spreken over de stevige sigaretten aansteker plug.

1 nadeel:
Jammer dat hij/zij geen snelwegnummers zegt.
nu: ga bij de volgende afslag de snelweg op.
ik wil: ga bij de volgende afslag de A4 op.

Rene van der Voort 27-09-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Ik heb hem nu ook enige tijd, helaas nog niet buiten NL kunnen uitproberen.
Maar hij is inderdaad supersnel met herberekenen van een route als je anders rijden moet.
Scherm is duidelijk, en in de auto, ook met de radio aan, goed verstaanbaar.
Updaten, of zaken toevoegen op de PC gaan zonder problemen.
Geen seconde spijt nog van.

Piet112 22-09-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Ik heb de TT Europa ( 2 )nu een maand in mijn bezit.
Het is een geweldig ding die razendsnel de route
herberekend, als je verkeerd rijd.
Problemen bij het aansluiten op de PC heb ik niet
gehad, doet het juist uitstekend.

thomtham 04-09-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

in 1 dag twee tomtom europa xl gehad. De eerste werkte goed vanuit de winkel naar huis, zij het zonder stem, die moet later via het schijfje geladen worden. Na aansluiten op de pc, niets meer , op het display een kruis .Oorzaak volgens de helpdesk , defecte hardeschijf. Omgeruild voor een nieuwe, zelfde verhaal . Heb mijn geld terug , en bedank meneer tomtom hartelijk, goede helpdesk en geen probleem om mijn geld terug te krijgen, maar het produkt tomtom koop ik niet meer.

BenBen 31-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Na jaren een tevreden gebruiker geweest te zijn van een Becker navigatiesysteem heb ik de TT gekocht. Binnen 3 dagen had ik er al 2 versleten! Iedere keer bij het aansluiten op de pc hield jij er mee op!

Bij de 1e meteen al de klantenservice gebeld. De meneer gaf aan dat het probleem vaker voorkwam en dat ik het beste het apparaat meteen kon omruilen voor een ander. Hij gaf ook aan dat ik dat beter meteen kon doen omdat er een beperkte termijn voor omruilen geldt. Daarna moet het apparaat opgestuurd worden en wordt het gerepareerd.

Dus heb ik de TT meteen omgeruild en ook deze hield er meteen mee op nadat ik hem had aangesloten op de pc.

De 3e werkte wel en daarmee ben ik op vakantie gegaan.

Tijdens de laatste rit begon de speaker te kraken en dit werd langzamerhand steeds erger. Thuisgekomen heb ik de TT op de pc aangesloten, wat overigens door TT wordt aangeraden om 1 maal per week te doen, en meteen hield het apparaat er weer mee op. Balen dus!

Naar de winkel gegaan met de boodschap dat ik mijn geld terug wil hebben. De winkelbediende heeft naar TomTom gebeld en ziehier, ze weten van niets, het is een onbekend probleem. Nou kijk voor de lol maar eens op deze site!

Nu gaan ze hem repareren en moet ik het dus maar afwachten. Ik heb pech, maar wil iedereen die overweegt een TomTom te kopen voor deze fout te behoeden. Hoewel het navigeren op zich goed werkt, heb je er natuurlijk niets aan als het apparaat kapot is.

(TT adviseert om dit 1 maal per week te doen).

tim knol 31-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

De Tomtom one europe werkt goed, .. als hij het doet.
Tot nu toe heb al tweemaal een nieuw kaartje ontvangen na uitvallen van het apparaat. Soms werkt het apparaat een dag, soms een paar uur. Soms zijn bekende plaatsen als Rotterdam of Venlo onbekend of dicht hij plaatsen Engelse of Duitse straatnamen toe. Ook komt het voor dat het display hangt en alleen de stem nog aanwijzingen geeft.
Ik heb het apparaat speciaal voor mijn vakantie gekocht. Van de vijf weken heb ik precies 1 dag plezier van gehad. Na terugzetten van de back gaat het soms weer even, maar ja onderweg heb je je PC niet bij de hand. Tomtom is tot nu toe niet bereid het apparaat te vervangen, dus wacht in angstige spanning af wanneer het apparaat het weer opgeeft.

peter.t 27-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Prima apparaat met een helder/duidelijk beeld en eenvoudig te bedienen. Prettige stem. Ook herberekend hij snel de route als je bijvoorbeeld een verkeerde straat in gaat.
Toch zijn er zeker een aantal punten die verbeterd moeten worden!!!
- Na het aanzetten duurt het soms wel een minuut of 5 voordat hij verbinding heeft.
- Niet alle (oude)straten van europa staan erin.
- Hij kiest niet altijd de snelste route.
- De GPS verbinding is soms wat traag. Dit merk je bijvoorbeeld op een rotonde.
- Soms geeft hij aan dat je af moet slaan terwijl de kruising of rotonde pas 40/50 meter verder is. (GPS problemen?)
Zoals BBW al eerder vermelde in een review: je kunt er niet 100% op vertrouwen. Hou zelf ook in de gaten waar je heen gaat. Maar ja....het is prettiger dan een kaart op schoot.

Mcguzzi 22-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Ik heb mijn Tom Tom One (V4) gekocht bij .......
om de volgende reden; de meeste versies die aangeboden worden is de v2, met kaartmateriaal van de 1e generatie One(2006)
....... biedt hem aan voor 279,- met 2007 kaartmateriaal. Tasje 20,-
Is perfect apparaatje, lekker compact, alleen de batterijduur(2 U) is wat kort. Soms is het wat zoeken om de juiste plaats te selecteren (bv in Oostenrijk) en raakt hij op kleine weggetjes in de war wanneer er snel een nieuwe route herberekent moet worden, kwestie van wennen denk ik. Voor de rest tot op de meter nauwkeurig.

e en c 21-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Heb dit apparaat gekocht, meteen nadat deze uit kwam en dat is nu precies een jaar geleden.
Heb hem het afgelopen jaar zeer intensief (wekelijks tot dagelijks) gebruikt, in verschillende landen in europa, en voornamelijk belgie frankrijk, spanje en portugal.
Het heeft me niet een keer in de steek gelaten of uitgevallen. (als ik al de reviews lees is dat dus niet altijd het geval)
Ook hang ik hem dus wel iedere week een keer aan de computer voor de quik gps fix updates, en dit werkt ook super.
inderdaad zijn poi,s nog niet optimaal want na een inbraak in mijn auto was de dichtsbijzijnde politie bureau in engeland terwijl ik zelf in brussel stond. Verder kent hij voor mij de belangrijkste poi,s wel zoals luchthavens en autoverhuur bedrijven etc. Helemaal top!
Ik heb er nu dus heeel veel meegewerkt en het heeft me een hoop zoek tijd gescheeld, en bovendien rijdt het lekker ontspannen, en veilig.
met de personenauto durf ik er tegenwoordig zelfs bijna blindelings op te vertrouwen, met een vrachtwagen zou ik zeker altijd eerst de berekende route even nader bekijken, en desnoods een alternatieve laten berekenen.

Mijn mening dus na een jaar gebruik: HELEMAAL TOP!!

BWW 21-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Heb mijn TomTom enkele maanden in bezit.
Zeer tevreden soms duurd het even voor het signaal er is.
Kijk en luister niet 100% naar je TomTom.
Kijk eerst op een kaart waar je heen rijdt Noord,Oost,Zuid,West???
Niet klakeloos volgen.
Denk zelf ook mee soms ben je hem te slim af door een andere weg tenemen.

BorBor 18-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Leuk zo'n Tomtom. 300 euro en binnen 1 dag al naar zijn mallemoer! Na hem aangesloten te hebben op de pc en home te hebben geinstalleerd doet het verrekte ding helemaal niks meer. Heb al eerder gelezen over het beruchte witte kruis. Ook al ergens kunnen lezen hoe je hem moet resetten, maar dat mocht ook niet baten. Omruilen voor een nieuwe denk ik dan maar en nooit meer aan de pc hangen. Vond het ook tegenvallen dat er niet wat geheugen over was voor een paar stemmen. Ook gaf hij bij bijvoorbeeld dierentuinen afstanden aan die niet klopten, want als ik er dan daadwerkelijk heen wilde navigeren kwam er hele ander afstanden te staan, soms zelfs het dubbele. Ook woon ik volgens het ding een metertje of honderd bij mijn huis vandaan.

smithje 14-08-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Ik heb de Tomtom one Europa nu ongeveer 5 maanden. Het valt me allemaal toch een beetje tegen.
Enkele tegenvallers:
- De routesoftware is versie 6.54 (volgens tomtom recent). Maar er zijn een aantal adressen die toch al een tijdje (jaren) bestaan, maar niet op deze tomtom.
- Als ik een fietsroute probeer te plannen, dan word ik over de provinciale weg gestuurd. Daar mag je met de fiets echt niet komen.
- Ze maken reclame met tig x 1000 nuttige plaatsen, maar als je bijv. een geldautomaat zoekt, dan is de dichtsbijzijnde in Engeland.

Verder voegt de tomtom home software weinig toe. Deze functies kun je ook met de verkenner uitvoeren.

Ik weet dat de tomtom daar niet voor bedoeld is, maar het was ook leuk geweest als ik foto's terug kon kijken op de tomtom.

Miss Poppetje 24-07-2007
Geschreven voor: TomTom ONE Europe

Enkele dagen geleden helemaal blij met mn nieuwe tomtom one europe, zou mijn routewijzer worden voor vakantie, echter na aansluiting op pc is software vastgelopen en apparaat doet helemaal niets meer. Ook resetten werkt niet. Het enige wat ik te zien krijg is een wit kruis.
Ik heb het apparaat na gebruik niet plots losgetrokken van mijn pc ofzo. De software begaf het gewoon tijdens 1e contact met pc (nadat software op pc was geïnstalleerd).
Leuk apparaatje, maar sluit hem dus nooit aan op pc voor eventuele leuke updates enzo!!!!